Vanliga frågor om försäkringen

1.Hur lång tid är försäkringsperioden?
Från och med det försäkrade objektets inköpsdatum och 1 månad åt gången, maximalt 36 månader för mobiltelefoner, för övriga objekt maximalt 60 månader.

2. Hur lång tid efter köpet får man teckna försäkringen?
Försäkringen måste tecknas senast 14 dagar efter köpet. Om den tecknas senare så träder försäkringen i kraft först 24 månader efter leveransdagen.

3. Täcker försäkringen stöld/förlust?
Nej, försäkringen täcker endast skada/funktionsfel på produkt.

4. Är det någon självrisk eller avskrivning?
Nej, det är ingen självrisk eller avskrivning.

5. Hur säger jag upp min försäkring?
Du har 14 dagars ångerrätt från leveransdagen, sedan kan försäkringen inte sägas upp.

6. Hur går jag tillväga om min produkt har gått sönder?
Kontakta THORN på telefonnummer 020-24 24 24.
Du blir då skickad till vår partner Aon som sedan skickar ut en skadeanmälan till dig.
Skicka in den ifyllda skadeanmälan, samt en kopia på ditt köpekontraktet, till Aon för handläggning.

7. Vad händer efter att skadan är anmäld till Thorns Försäkringskundtjänst?
När Aon fått in ett kostnadsförslag/skrotintyg från serviceverkstaden, samt skadeanmälan från kund,
godkänner de eller byter ut produkten, beroende på kostnad eller skrot.

REPARATION: Vid reparation skickas godkännande till serviceverkstaden och sedan tar serviceverkstaden kontakt med kund.

UTBYTE: Vid utbyte så kontaktar Aon serviceverkstaden och avböjer deras kostnadsförslag.
Sedan ersätter Thorns Försäkringskundtjänst, kund med en prestandamässigt likvärdig produkt.

AVSLAG: Vid avslag sänder Aon ut ett brev med information till kund.

Försäkningsvillkor - Vitvaror    Försäkningsvillkor - Brunvaror

© 2017 Thorn     Vretenvägen 13    SE-171 54 Solna     Tel. 020-24 24 24     info@thorn.se     Org.nr. 556136-8480     Sitemap    Privacy Policy